קאפקייק (במקום עוגה לשבת)

אז קניתי שבת שעברה את ספר הקאפקייק של מרתה סטויארט. אין מה להגיד האשה יודעת לאפות ויותר מזה יודעת לאפות יפה, כל קאפקייק מסוגנן ומקסים, אז כמובן לי אין עדיין צבעי מאכל ומג'טים זהובים (בדרך לבראוניז מצופים בסגול ומקושטים בפרחי לוונדר) אבל רצון למלא את הפריזר המתרוקן יש ויש .
הכנתי 2 מתכונים עם שינויים קלים שלי.
קאפקייק תאנים ושקדים:
המתכון המקורי דרש דובדבנים, מכיוון שאלה כבר לא ממש בעונה והתפתתי לקנות תאנים מקסימות בשוק החלטתי לנסות. המתכון משלב שקדים בקמח , טריק אוהב עלי במיוחד מכיוון שהוא יוצר מן מרקם וטעם של מרציפן בפה בלי למשכן את הבית.
מסתבר שזאת האופנה כרגע חיבור בין תאנים לשקדים מצאתי במספר בלוגים עוגות תאנים ועוד אחת עם מרציפן
היא מתחילה בחמאה מומסת (150 גרם חמאה) שרק אלוהים יודע למה היא אמורה להיות בטמפרטורת החדר, המסתי במחבת קטנה וניסיתי להשמע להוראות ולכפות את הקצף. החמאה היתה אמורה להיות חומה יותר אבל אני פחדנית גדולה אז הסתפקתי רק בנמסה ומריחה שיגעון (אם אתם לא יודעים מה הריח של חמאה אני רק מרחמת עליכם).
עכשיו מערבבים את הקמח (כוס יפה של קמח ) עם חלבונים (ארבעה במקום החמשה של המתכון) עם כוס סוכר ועם בערך כוס שקדים מולבנים וטחונים. כעת מוסיפים את החמאה ונותנים להכל לנוח 20 דקות.
התנור מתחמם ל180 מעלות השיגרתיות , כעת כל מה שנותר הוא לחלק את העיסה לבערך 8 תבניות מאפין נדיבות (ששומנו בחמאה קודם) לסדר חצי תאנה מעל כל אחד ולשלוח לתנור לבערך חצי שעה , אני תמיד מצפה מהעוגות שלי שיזהיבו, אלה לא כל כך מזהיבות יותר מתמצקות ומשחימות קלות ומכיוון שאני מי שאני העלתי קצת את הטפרטורה ל200 כדי שיתפסו צבע.

להשאיר תגובה

