קאפקייק שוקולד ניסיון שני

במסגרת ספר הקאפקייק של מרתה סטויארט ועקב ההתלהבות בעבודה מהקאפקייק של היום הולדת ללילך החלטתי לנסות עוד מתכון של מרתה
קאפקייק שוקלד עם קרמל מלוח. מכיוון שהחלטתי לקחת אותם לעבודה עף לו הקרמל מהחלון ונשארנו עם קאפקייק שוקולד.

לנסות עם הקרמל המלוח

תמונה שלושים וחמש 🙂


מערבבים יבשים :
כוס וחצי קמח ,חצי כוס קקאו (השתמשתי בהולנדי אבל לא נראה לי שזה משנה, שני הסוגים נראים כמו אבקה חומה עם ריח חזק של קקאו וטעם נורא) כוס ורבע של סוכר ,כף של סודה לשתייה וקןרט מלח גס. מרתה משתמשת גם באבקת אפייה, קצת יותר קקאו וקצת יותר סוכר.
ואז מוסיפים רטובים: 2 ביצים שלושת רבעי כוס חלב + כף חומץ (שיגיב עם הסודה לשתיה) וכף חמאה מאד רכה.
מרתה משתמשת בריוויון במקום החלב, בתמצית וניל (שאני באמת צריכה לקנות) ובשמן ! לעזאזל דווקא ביום שקניתי טונה חמאה, כבר ריככתי אותה בחוץ אני בוחרת במתכון עם שמן (וכמובן שהשמן היחיד בבית הוא שמן זית ..) מה שאומר שאני צריכה לקרוא מתכונים בתשומת לב רבה יותר לפני שאני קצה להכין אותם.
חוץ מזה השמטתי לחלוטין את המים ,שלושת רבעי הכוס, שנראו מיותרים לגמרי, האם זאת טעות במתכון? או פשוט הבדלים בסוגי הקמח ?
טריפה טובה עם מזלג מעץ וישר לתבניות עם מנזטים (כחולים !).
מנגטים כחולים (אני בספק אם היו מאה)
התנור היה על 180 והאפייה לקחה בערך שלושת רבעי שעה אבל אולי זה סתם התנור הדפוק שלי.

יצאו הקאפקייק המכוערות ביותר שיכותי לדמיין, אבל בשביל זה יש ציפוי. החלטתי שאין לי כוח להקצפות ובלגנים והמסתי שוקולד וחמאה ביחד ואשפזתי במקרר. אחרי כמה שעות קבלתי מן ממרח שוקלד מוצק למדי. זהו נשאר רק לזלף על העוגות הקטנות.
חוץ מזה ניסיתי גם לחכות את ההצלחה של פעם שעברה ולנסות להכניס קצת גבינה ללא גבינה כציפוי, שמנת חמוצה שטרפתי קצת (ללא סוכר שנגמר לחלוטין כמו הקמח דרך אגב).
2 ביחד או כל אחד לחוד ?

רק שמנת חמוצה

למה קאפקייק חייבים משהוא עליהן ?


זהו מקווה שהתמונות טובות יותר הפעם.

להשאיר תגובה

