מנגולד וגבינה (קציצות אפויות)

מנגולד לפי השמועה הם עלי סלק (שסופית אני לא סובלת) אבל אני משתמשת בהם בעיקר כתחליף תרד. המתכון הזה הוא אילתור יעיל על מתכון מ"דברים בעלמה"
אז לי לא היה תרד, בטח שלא מוצרלה ועצם הרעיון להכניס אגוזים לאוכל (בניגוד לאפייה) נשמע לי מאד מוזר.
אז עבדתי עם מה שיש, עלי מנגולד (חבילה יפה מהשוק) שטיגנתי עם בצל אחד (זה הקטע הבעייתי עם מנגולד, מפרידים את הלבן מהחלק הירוק, מטגנים את הלבן כאילו הוא בצל ואת הירוק מבשלים כאילו הוא תרד). כשהכול השחים פחות או יותר הוספתי את העלים קצוצים וערבבתי עד שעלי הסלק איבדו יותר מחצי מהנפח שלהם. לזה הוספתי שתי כפות קמח ביצה ושלוש פרוסות של טל העמק שפחות או יותר קצצתי (יותר קל ובטוח מלגרד).
זהו, ערבבתי הוספתי קצת מלח ויצרתי קציצות מסודרות על תבנית תנור.
אפיתי ב180 מעלות ופה הקטע הטריקי, אחרי עשר דקות בערך בדקתי את המצב והפכתי כל קציצה, זה אומנם קצת מבאס אבל זה הופך את הקציצה לקציצה ולא למשהוא מבאס שמנסה לחקות טיגון נפלא.
וכך מזה :

קיבלנו את זה :

די אירוני לפרם את זה בחנוכה אבל אני בטוחה שאפשר לטגן גם את אלו.

להשאיר תגובה

