עוגת תפוחים

הבעיות שלי עם גבינה לבנה הם עניין לדון בו בפעם אחרת , נתחיל בכך שהייתה גבינה לבנה במקרר לצורך בורקס שהסתדר מעולה בלעדיה וכעת כמו כמה חתולים היא מחשבת את קיצה לאחור.
עם תפוחים יש לי את תסמין שלגיה : אני לא עומדת בפניהם בשוק אבל אין לי מה לעשות אתם בבית והם מתים במקרר. הפעם החלטתי לשים לזה סוף :
שתי ציפורים במכה אחת עוגת תפוחים עם גבינה בבצק ! והרווחתי מכל הכיוונים : לא רק שהכל נאכל מהר מהצפוי (זאת עוגה מדהימה מבחינת הריח , פחות מבחינת מראה להראות לכם מה חשוב בחיים) אלא שגם הבצק היה פריך וטעים במיוחד בזכות הגבינה , את המתכון גנבתי מ"מתכונים שנראים טעימים" שבעצמם לקחו אותו מ"פתח פה, הכנס עוגייה".

טוב, בקערה מערבבים שתי כוסות קמח גביע גבינה לבנה ו125 גרם חמאה. זה סוג של בצק פריך לכן את החמאה אני מגרדת (עם מין מגרדת מיקרו כזאת לגירוד פרמזן) לתוך הקמח. יוצא נהדר , מערבבים עד שנהיה בצק ולא רק יותר ושולחים למקרר לשעתיים . פה יש לי הסתייגות קטנה, הבצק נפלא (וגבינה לבנה חוסכת את הצורך במי קרח והרבה יותר זולה) רק שהוא לא מתוק, פעם הבאה אני אוסיף חצי כוס סוכר.

למילוי : ארבעה תפוחים אדומים מקולפים (טרחה , טרחה אבל שווה את זה) שחתכתי לפרוסות אבל לא חייבים וערבבתי עם חבריו הטובים של התפוח: חצי כוס סוכר (חום יכול ללכת פה ממש טוב) , זנגוויל מגורר (על המגרדת של החמאה מלמעלה) קינמון ומיץ מחצי לימון , את התבלינים אפשר לשים לפי הטעם בערך חצי כפית כל אחד והלימון הוא בעיקר למנוע השחרה. מערבבים הכל והולכים לראות טלוויזיה.
לאחר שהבצק קר מהמקרר מרדדים יענו עיגול על נייר אפיה העיגול צריך להיות מספיק גדול בשביל להכיל את התפוחים ולכסות עליהם משהוא בסדר גודל של צלחת גדולה. שמים את התפוחים ומכסים עליהם בבצק כך שהכנסתי לתנור מיל חבילת בצק ענקית שאין זכר לתפוחים. עושים כמה איקסים ברחבי החבילה כדי שהאוויר החם יוכל לצאת ומצפים בביצה טרופה. ושלחים לתנור ל180 מעלות במשך חצי שעה בערך, הכי טוב לבדוק מדי פעם שהמאפה מזהיב ולהוציא כשהוא זהוב לחלוטין. כן הקרמל עלול לנטוף החוצה מהבצק אבל העוגה כפרית וזה חלק מהקסם שלה.
זהו, אני חותכת עם סכין לפיצות אבל אין בעיה עם סכין אחרת היא בין כה וכה תתפרק …

להשאיר תגובה

