בורקסים פריכים או בצק נפלא מתחנן למילוי

הבורקסים הללו התחילו מתוך 101 בורקיטס של בישולוג. אומנם יש לה כמה מתכונים הזויים אבל זה לא אחד מהם. הבצק אומנם מוגזם בכמויות – קילו קמח? 100 בורקסים? לפחדנית רידוד כמוני זה נשמע איום ונורא.
אז אני תמיד מחלקת את המתכון לחצי : 4.5 כוסות קמח ,כפית מלח ,כוס מים והשיפור העיקרי חצי כוס שמן (למה שיפור ? חמאה היא תמיד מרכיב יקר אצלי בבית, יש לה מיליון שימושים ונתקעתי כמה פעמים בלעדיה אז אני מעדיפה תחליפים מתי שאפשר). מערבבים את הכל לבצק נעים ומכיוון שזה סוג של בצק פריך עוצרים כמה שיותר מהר. הבצק יותר נעים מבצק פריך והוא הבצק ש"מתנהג" הכי טוב מכל הבצקים (חוץ משמרים, אהובי משכבר הימים ). חצי שעה במקרר צריכה להספיק.
מוציאים מהמקרר ולוקחים כדור בצק שנוח לעבוד איתו (תלוי בגודל השיש וברצון שלכם להלחם ברידוד). מרדדים על משטח מקומח וחותכים עיגולים עם כוס (או רינג אבל זה מכאיב בידיים , נסו ותבינו למה).

ממלאים במלית, פה אני די יצירתית, הפעם טיגנתי חבילת מנגולד מהסופר עם שני בצלים , את המנגולד מטגנים בשני שלבים: את העורק הלבן שלו חותכים מהעלה וקוצצים כמו בצל ואת העלים חותכים ומבשלים בסוף, כלומר לאחר שהזהבתי את הבצלים עם כף שמן והעורקים הוספתי עלי מנגולד חתוכים רק עד שהם שינו צבע לירוק כהה.ערבבתי עם חצי מיכל של שמנת חמוצה וקצת מלח.

אבל אפשר לשים כל מילית : פירה, גבינה מלוחה או פטריות קצוצות ומטוגנות הכל הולך (היא במקור שמה תערובת של בצל וגבינות).
זהו , סוגרים כל עיגול על בערך חצי כפית מילית (לא יותר מידי הבורקס יתפוצץ). את הסגירה עושים לקבלת צורת חצי מעגל ומשתדלים שהאיטום יהיה טוב ומסדרים בתבנית. מצפים בביצה טרופה ושולחים לבערך עשרים דקות בתנור על 180 מעלות, כמובן שמה שבאמת חשוב זה הצבע החום זהוב שהבורקסים מקבלים.


אני אוהבת לשלוח חצי מהתוצרת -יוצאות לי תמיד שתי תבניות לפחות – לפריזר אני מקפיאה בשקיות קטנות ומוציאה אותן בימי המקרר הריק או בימים שאין לי מה לקחת לעבודה 🙂 .

מחשבה אחת על “בורקסים פריכים או בצק נפלא מתחנן למילוי

להשאיר תגובה

