סמבוסק

אוי זה טעים, מצד שני זאת לא חוכמה, אחרי הכל פחמימות מטוגנות הם הדבר הטעים ביותר: צ'יפס ,שניצל והרשימה מתארכת.
בדרך כלל אני שונאת לטגן, בטח ובטח טיגון עמוק אבל מסתבר שהשמרים שחשבתי שמתו בעצם חיים, ובעקבות התוכנית המגניבה של "good eats" על טיגון ודיכאון קל החלטתי להכין סמבוסק.
נום נום
אלו מין מאפים מטוגנים ממולאים בחומוס שהכנתי כבר פעמיים , פעם בארוחה לחבר לשעבר, לפי המתכון המקורי של "ששת". הם נכשלו באופן נחרץ, ובארוחה הטבעונית שם השתמשו באבקת אפייה במקום בשמרים אבל היה הצלחה הרבה יותר גדולה.

היום השתמשתי במתכון של "ששת" אבל עם שינויים :
התחלתי בחמש כוסות קמח עם שלוש כפיות שמרים ש"עוררתי" עם מעט מים חמים וכפית דבש. ערבבתי עם כוס מים פושרים וחצי כוס שמן. לשתי רק עד שנוצר בצק הוספתי חצי כפית מלח ולשתי כעשר דקות (כן מיקסר היה עושה עבודה טובה יותר אבל אין לי מיקסר). הבצק המתקבל נעים בצורה יוצאת דופן, גמיש עם רשתות גלוטן מפותחות וקל לרידוד. התפחתי אותו בתנור שבתחתיתו תבנית מלאה במים רותחים (כי חורף, בקיץ הייתי מניחה על השיש).
בנתיים הכנתי מילוי: המתכון המקורי קורה לחומוסים מושרים אבל אני השתמשתי בחומוס מקופסא -קופסא אחת , טיגתי שני בצלים גדולים עד להזהבה על גבול השריפה ערבבתי עם החומוס והוספתי מלח והרבה כמון. מכיוון שאני שונאת לנקות מעבדי מזון מעכתי אותם עם מועך פירה עד שהם הגיעו למצב של כמעט פירה.

מעוכים ומטושטשים
אחרי שעתיים הוצאתי את הבצק מהקערה, רידדתי ויצרתי עיגולים (עם הרינג שלי , אבל כוס תה תספיק) מילאתי במילוי, סגרתי כמו הבורקסים מהמתכון הקודם וסידרתי בתבנית מרופדת בנייר אפייה, החזרתי לתנור עם המיים החמים ונתתי להם לתפוח עוד חצי שעה.
בסיר קטן יחסית חיממתי ליטר שמן, מכיוון שאין לי מדחום כול שהוא השתמשתי בשיטה הבדוקה של חתיכות קטנות של הבצק עד שאחת הזהיבה כמו שצריך 🙂
טיגנתי אותם בקבוצות של חמש, הם שוקעים קלות ואז צפות למעלה. הרעיון הוא לטגן אותם עד הזהבה ואז להפוך. מוציאים ומניחים על נייר סופג.

יצאו כ25 סמבוסקים מופלאים ופריכים 🙂

להשאיר תגובה

