עוגי פלצת (או מה קורה שאני ממש אבל ממש משועממת)


כבר חצי שנה בערך אני חושבת להכין עוגיות של עוגיפלצת כמו אלה לדוגמא

הבעיה שהיא מכילה המון מרכיבים "נדירים" שוקולד צ'יפס, שוקולד לבן,קוקוס (כן הכחול זה קוקוס צבוע !) וכמובן צבע מאכל כחול. ככול שהמחשבות הטורדניות מילאו יותר ויותר את מוחי פרצתי במרדף אחר צבע מאכל כחול מהזולים של הסופר. כמובן ששלוש הרשתות שליד הבית שלי לא שמעו על שלושת צבעי הבסיס והיה שם רק צהוב, אדום וירוק !!! רגע לפני שהתיאשתי (והלכתי להכין עוגת לימון) מצאתי בקבוק !

העוגיה מורכבת משתי עוגיות : הקאפקייק עצמה (הראש) ועוגית שוקולד צ'יפס שהיא בעצם הפה. את העוגיה הכנתי מהמתכון החצי משופצר של ששת (אגוזי מלך באמת ?) לקאפקייק אפשר להשתמש בכל קאפקייק , עדיף שוקולד (כי זה מה שהציבור אוהב ) אבל כל עוד הקאפקייק אינה רכה ועדינה מידי זה יצליח.
עוגית השוקולד צ'יפס יכולה להיות מכל מתכון שיש לכם, אני סתם מכורה לששת.

לאחר הכנת הקאפקייק מתאפקים ונותנים להם להתקרר, בערך חצי שעה , נהוג לשחרר אותם מהתבנית ולהציב אותם הפוכים כדי שהתחתית תתייבש .
עדיף לעבוד במקביל עם עוגיות השוקולד צ'יפס שגם צריכות זמן להתקרר כך שבסוף יש מטבח מבולגן והרבה עוגיות מסביב.
ההוראות הרשמיות מורות להכין עיניים ממטבעות שוקולד לבן ושוקולד צ'יפס שחור. אבל לא היה לי כוח או זמן למצוא מטבעות שוקולד לבן אז המסתי קצת שוקולד לבן במיקרו וטפטפתי עיגולים על נייר אפייה. הם מתקשים די טוב באוויר הפתוח אבל בקיץ אני משערת שהייתי מכניסה אותם למקרר.
כאשר הכל היה מוכן הכנתי קוקוס כחול עם תמצית כחולה זולה , משהוא כמו כפית לחצי חבילה של קוקוס טחון וערבוב נמרץ.
ציפיתי כל קאפקייק בקצפת (אבל יכולתי להשתמש כמעט בכל ציפויי לבן, מרנג שוויצרי או ציפוי גבינת שמנת) ואז טבלתי בקוקוס.
על כל עיגול של שוקולד לבן הדבקתי שוקולד צ'יפס אחד (כמו שהחורנים עושים , חיממתי להב של סכין מטבח על אש הכיריים נגעתי בשוקולד צ'יפס בצידו השטוח והדבקתי , כי השוקולד נמס עכשיו, למטבע הלבן) מיקמתי אותם על הקאפקייק במקום הנכון, מכיוון שעובדים עם ציפוי רך אין בעיה לטעות ולתקן , אם אתם פרפקציוניסטים. מציבים חצי עוגיית שוקולד צ'יפס במקום של הפה ואז מוציאים וחותכים חתיכה מהקאפקייק כדי שזה ישאר יציב.

זהו , הרבה עבודה ,הרבה לכלוך אבל די משעשע 🙂

3 מחשבות על “עוגי פלצת (או מה קורה שאני ממש אבל ממש משועממת)

  1. הו! בדיוק שמתי את זה בפינטרסט שלי לפני כמה ימים! אדיר לגמרי לראות את זה בעברית!

  2. הי טלי!
    אני אשמח לכתוב על המתכון הזה בבלוג שלי, הוא נראה אדיייר!
    אשמח אם תוכלי ליצור איתי קשר…
    שיהיה לך יום נפלא

להשאיר תגובה

