לחם תירס

מכיוון שלחם אמיתי דורש שמרים (ולכן גם זמן וסבלנות) התפתחו לחמים מהירי אפייה, מלחם בירה (שמשתמש בשמרי הבירה התוססים כבר) ועד ללחמים מהירי הכנה שמשתמשים באבקת אפייה וסודה לשתיה (חומצות ובסיסים מגיבים לכם בבטן, אני בהלם שאנשים לא פיתחו את כבר להיסטרית המונים למה רק לחלב מותר ?).
לחם תירס הוא מעין מאפה זהוב (מקמח התירס) אורירי ופשוט להכנה, אם אתם במצוקת פחמימות וזקוקים למשהוא חם לארוחת ערב\בוקר עשו כמוני ואפו את הפחמימות שלכם בעצמכם :
המתכון עובד מ"ארוחת ילדים"
חצי שעה אפייה
שבעה מאפינים ! (ברור לכם שזה אומר שעושים עוד תבנית ריקה נכון ? פעם הבאה אני פשוט זורקת את החצי כוס שנשארה).
מערבבים יבשים : כוס קמח ,לבן רגיל בי השטויות של קמח מלא הפעם, כוס קמח תירס, כף סוכר כפית אבקת אפייה וכפית מלח. מוסיפים רטובים : ביצה, כוס חלב, גביע שמנת חמוצה וחמישים גרם של חמאה מומסת. את היבשים ערבבתי עם כף אבל לטובת הרטובים ערבבתי עם מטרפה, אני תמיד משתמשת במטרפה לערבוב ביצים. אפיתי כ30 דקות על חום של 200 מעלות בתבניות שקעים. את השקעים מילאתי עד הסוף כי אני אוהבת את המראה העולה על גדותיו. אם ממלאים לחצי אני משערת שמקבלים כמעט כפול ואז הכמויות יכולות להיות הגיוניות.

המאפה המתקבל הוא מאד זהוב , בגלל קמח התירס ולכן מאד יפה בתוצאה הסופית, בכל אופן הוא מהווה שינוי מרענן בין מאפי הבוקר האחרים.

להשאיר תגובה

