שניצל כבד

שניצל , מי לא אוהב שניצל ? (טבעונים אני משערת) אבל קשה להתגבר על טעמה של פחמימה מטוגנת (פרורי לחם) עם מילוי קל לעיכול כמו עוף. בכלל שניצל הוא אחד הסוגים היחידים של עוף שאני באמת אוהבת (אחת הסטיות שלי היא להנות מפירוק עופות שלמים יותר מאשר לאכול אותם) זה וכבד עוף. וכאשר יש שתי אהבות למה לא לשלב בינהם ?
המתכון מתוך "על השולחן אקספרס" עם גיוון קל שלי , בכל אופן שניצל.

הכמויות הפעם גמישות מאי פעם, השתמשתי בחצי חבילה של כבדי עוף של עוף טוב , בערך 250 גרם, מדובר בכבדים טריים כמובן, אני לא ממש אוהבת בשר קפוא לכל סוגיו.
לוקח בערך חצי שעה להכין את זה בעיקר תלוי גודל מחבת , מצד שני בזמן שהם מטגנים אפשר לשטוף כלים …

לוקחים כבדים ומנקים אותם מהגידים (החתיכות הלבנות) ומחפשים חלקים ירוקים מבחילים (כיס המרה) שנראים חייזרים לחלוטין ונפטרים מהם. אני מאד אוהבת לחתוך בספרים כי הכבדים די חלקלקים וסכין מרגישה לי לא נוח
(ואם מרוקאית אומרת את זה כנראה שמשהוא לא בסדר).

מכינים שלוש צלחות – אחת לקמח (בערך כוס) אחת עמוקה לביצים (אני שמתי שתיים אפשר להסתפק באחת) בתוכה ערבבתי גם כף חרדל ואחרונה לפירורי לחם – פה אני הרבה יותר נדיבה, שתי כוסות .

טורפים את הביצים (לא צריך מטרפה, קצף לא יהיה שימושי פה) ומעבירים את הכבדים : קמח , ביצים, פירורי לחם.
מכינים מחבת עם שני סנטימטר שמן, מחממים עד שהשמן כאשר מכניסים לתוכו חתיכת לחם מבעבע מעט. מטגנים את הכבדים עד להזהבה ומוציאים לנייר סופג.

להשאיר תגובה

