שני צדדים לביצה-בוטנים מצופים

פסח הוא חג בעייתי ככל הנוגע לאוכל אני לא צריכה להגיד לכם את זה.
השנה הכנתי שני קינוחים שנשענו זה על זה , אחרי הכל הבעיה העיקרית (שלי לפחות) ביצירת מרנג היא מה לעשות עם החלמונים המיותרים. אז השנה תכננתי אז הקינוחים טוב יותר . על כל תבנית בוטנים מסוכרים הכנתי כוס מיונז ועל כל תבנית מרנגים צחורים הכנתי קרם לימון (לפאי).

אז הנה חלק א' -חלבונים :
זה ממש מתכון של מתחילים, לא צריך להקציף את החלבונים , הפרדה מושלמת (בלי טיפת חלמון !) לא הכרחית ואפילו מוסיפים טיפה מיים. הבעיה היחידה במתכון היא קילוף הבוטנים והקלות הבלתי נסבלת בה הם נגמרים.

בערך 2 כוסות בוטנים
שעה אפייה

המתכון מספר המתנות למטבח של גיל חובב (שכמו שרי אנסקי שווה לקנות בשביל הכתוב בין במתכונים גם אם לא מתכוונים להכין כלום).
לוקחים שתי כוסות בוטנים (300 גרם), לפי המתכון המקורי הוא משתמש בלא קלויים, אני הסתבכתי עם זה (נשרפו לי) אז השתמשתי בקלויים מהסופר. מקלפים מהקליפה המעצבנת שלהם (הדקיקה הזאת) מול הטלוויזיה ושומרים בצד, החלק הקשה מאחורינו.
מפרידים שתי ביצים לחלבונים (שקוף) וחלמונים (צהוב) ואת החלבונים מעבירים לקערה גדולה לוקחים מטרפה וטורפים את החלבונים עד למצב קצף אמבט ומוסיפים שתי כפות מים. בקערה נפרדת (כן כבר שלוש קערות אני יודעת) מערבבים את השוס האמיתי של המתכון : שתי כוסות סוכר (אפשר לנסות לרמות ולהשתמש בכוס וחצי הרי חלק סתם מתבזבז על התבנית אבל אני מעדיפה לא להסתכן עם התנור שלי), כף קינמון,כף מלח,כף הל טחון ,כף ציפורן טחונה,כף זנגוויל (ג'ינג'ר), וכפית אגוז מוסקט. התבלינים הם החלק הכי בעייתי פה. בתור אחת שמתרחקת בכלליות מקפה אין לי הרבה שימוש בהל וציפורן היא תבלין ממש לא שימושי שלא לדבר על אגוז מוסקט ניסיתי להתחמק ולהשאר עם סוכר מלח וקינמון, נחמד (סוכר מלח ושומנים אנחנו ממש מתוכנתים גנטית לאהוב אותם 🙂 ) אבל התבלינים מוסיפים המון, אז הפסח התחכמתי, קניתי בחנות תבלינים 2 כפות מכל תבלין בעייתי (הל וציפורן) אגוז מוסקט קיבלתי במתנה (השתמשתי באחד שלם שגירדדתי על מגרדדת קטנה -מין מיקרופליין) ולג'ינג'ר (אף שאני די בטוחה שהוא התכוון לאבקה היבשה) השתמשתי בשורש טרי (יש לי אחד במקפיא כבר חצי שנה) שגירדדתי על אותה מגרדת.
זהו , עכשיו צריך לאחד את הכל -מערבבים את הבוטנים עם החלבונים, ואז את הכל עם התבלינים עד שכל בוטן מצופה. מעבירים לתבנית תנור (הכי גדולה שיש לכם) ושמים על 150 מעלות. חשוב לשטח את הבוטנים על התבנית כך שלא יהיו "קומות". בתום שעה בערך תבדקו מה קורה עם הבוטנים, הצבע יהיה שחום (והריח משגע) הסוכר יהפוך את הכל למין משטח אחיד ומכיוון שאני פסיכית אני טועמת אחד (כן הם חמים וכן יש לי כוויה). מוציאים מהתנור ומערבבים, הרעיון הוא להפוך את הבוטנים מחלק ממשטח ליחידים, ערבוב נמרץ מספיק בדרך כלל, נותנים להם להתיבש קצת ואורזים בקופסה שקשה לפתוח (אם לא הכל יגמר עד לליל הסדר 🙂 )

שמאלנים קוראים הארץ

להשאיר תגובה

