קציצות אפונה וטונה

אחת החסרונות שלי באפייה (ובישול) היא העובדה שאני נוטה לפעמים להתחיל במתכון בלי לקרוא אותו (או במקרה הטוב, רק לרפרף). את קציצות האפונה האלה ראיתי בספר מאכלי ילדים, והרעיון שלהיפטר מקופסת הטונה הבודדה במזווה יחד עם חצי שקית האפונה הבודדה במקפיא קסם לי.
אילו הייתי קוראת את המתכון הייתי יודעת שהוא דורש פירה , כלומר שארוחת הצהריים תהייה שאריות חלה עם מוצרלה כי אוכל צריך להיות מוכן עכשיו !
מצד שני אם כבר לוקח זמן להכין אותם למה שלא נוותר על הטיגון וננסה לאפות ?
אז עשיתי פירה מארבעה תפוחי אדמה ומעכתי אותם לפירה (במזלג, אני פרימיטיבית 🙂 ).
את הפירה הוספתי לכוס אפונה (שרק הפשרתי וסיננתי מהמים) ,לקופסת טונה מסוננת משמן ולביצה אחת.

שילוב צבעים יפה, לא?
יצאו כ16 קציצות , כדי שישמרו טוב על הצורה שלהן , קיררתי אותן לשלוש שעות במקרר ואז ציפיתי בפירורי לחם (בערך כוס, אתם יודעים תמיד נשפך יותר מידי) ואפיתי בערך חצי שעה בתנור על 180 מעלות.
הן לא ממש מזהיבות יותר משחימות קלות, הצבע היפה בתמונה התקבל מחימום למחרת במחבת עם כף שמן.

עיצוב אומנותי ?

להשאיר תגובה

