פאונד קייק

אפייה היא תמיד עיניין ריגשי אצלי, בדיוק סיימתי השבוע את המרתון של good eats ,ובאחד הפרקים האחרונים הוא מכין פאונד קייק. אז כמו שהשם מרמז זאת עוגה שכל אחד ממרכיביה הם פאונד אחד (כמעט חצי קילו) והיא עתיקה כמו אנגליה עצמה. האמריקאים המכורים לסוכר מצפים אותה בציפויי אבקת סוכר יפיפה ששבה אותי במקום – ומכיון שיו לי את כל המצרכים בבית עשיתי את העוגה מבלי לחשוב פעמיים :
המתכון מטמקא של רוני ונציה האחת והיחידה עם שינויים קלים :
לוקחים ומנפים שלוש כוסות קמח עם שתי כפיות אבקת אפייה וקורט מלח (אני שמתי שקית שלמה של אבקת אפייה, רק בגלל שאני שונאת להשאיר שקיות פתוחות) בקערה אחת. כן אני יודעת זה מעצבן וגם אני משתדלת לדלג על השלב הזה, אבל כמו סוכר חום בעוגיות שוקולד צ'יפס, זה מה שמפריד בין עוגה ככה ככה לעוגה טובה, והעוגה הזאת איך נגיד בעדינות, אין לה קרם , פירות או שוקולד שיעזרו לה אז צריך לשות כל מאמץ אפשרי 🙂 .
בקערה נפרדת מקרימים חמאה -מקציפים 200 גרם חמאה רכה (או קרה מהמקרר ו30 שניות במיקרו) עם כוס סוכר לעיסה דמוית גבינה לבנה :

וכן המתכון של ונציה פותח עוד חבילה של חמאה בשביל 25 גרם, ויתרתי , כזאת אני קמצנית :).

טורפים בצד שלוש ביצים (כן לכלכנו כבר שלוש קערות שמתי לב) ומוסיפים תוך כדי הקצפה אטית לעיסה , לאט לאט, כדי לתת זמן לביצים להיטמע בעיסה.
עכשיו מוסיפים את תערובת הקמח וכוס חלב (כאשר הבלנדר עדיין עובד- בעיקרון זה אמור להיות קנווד ודומיו אבל כמו שאתם רואים מערבל יד עובד מצוין, אבל לא הייתי מנסה להכין את המתכון הזה בלי עזרת חשמל) לסירוגין, כלומר קצת קמח, קצת חלב עד שיש עיסה אחידה.
שופכים לתבנית אינגליש קייק (מעניין מאיפה השם 🙂 ) או לקוגלהוף ששימנתם או ריפדתם בנייר אפייה.
אטבים ורודים

זהו שעה בתנור שמחומם ל180 מעלות עד שמזהיב (והיא מזהיבה יפה):

נותנים לה להתקרר לחלוטין (נו לפחות שתהייה חמימה למגע )ומצפים בזיגוג , עכשיו הזיגוג הוא שטויות -מיץ משני לימונים, זסט משני לימונים ושקית של אבקת סוכר שטורפים היטב ביחד במזלג (קערה רביעית שצריך לשטוף !) אבל הוא לא יצא לי סמיך כמו שרציתי אז כנראה יהיו ניסיונות נוספים על עוגות תמימות אחרות

להשאיר תגובה

