קאפקייקס קוקוס ושיבולת שועל

אתגרים אמורים לאתגר נכון ? להציב בפנייך יעדים ומשימות כך שיהיה לך דד ליין ו"לחץ" . זאת הסיבה (ומור) שהצטרפתי לקבוצה של הבלוגרים של מנטקה. בעיקרון כל חודש יבחר חומר גלם אחר ומגוון בלוגרים יפרסמו את המאפה שלהם.

החודש הזה נבחר קוקוס. לפני די הרבה זמן קניתי את ספר הקאפקייקס של מרתה סטויארט . היא מכינה שם קאפקייק מכל דבר שזז בדרגות מורכבות שונות ומכייון שקל מאד לאלתר (ולהוריד מכמויות החמאה והסוכר המטורפות) על קאפקייק לקחתי משם את מתכון הקאפקייק שיבולת שועל.

היופי בקאפקייק האלו שהם נותנים דחיסות ורטיבות (שאני מאד אוהבת) ויש בהם הרבה קוקוס אבל לא בטעם שמזכיר את פסח (אם אתם מבינים למה אני מתכוונת).

המתכון המקורי ממרתה סטואירט שינויים שלי.

8 קאפקייק בערך חצי שעה הכנה

מחממים תנור ל180 מעלות , בקערה מערבבים כוס וחצי שיבולת שועל (מה שנקרא אינסטנט ולא זאת של הגרנולה) עם כוס וחצי קמח חצי כוס קוקוס וחצי שקית אבקת אפייה.
בקערה אחרת (כן זה הקטע בקאפייק מלכלכים שתי קערות לפחות) מקרימים 150 גרם חמאה רכה וכוס סוכר. הקטע בהקרמה הוא לשלב את הסוכר בתוך החמאה , אז היא צריכה להיות רכה (30 שניות במיקרו) ועדיף מקצף חשמלי כדי שלא תתייאשו מוקדם מידי. מוסיפים שתי ביצים וממשיכים להקציף. כאשר התערובת אחידה מוציאים את המקצף ומערבבים (אני אוהבת בלקקן, אבל כף זה מצוין) חצי שמנת חמוצה ואת תערובת הקמח. שוב אחד הקטעים בקאפקייק זה לא לערבב יותר מידי את הקמח, אז רק עד שהוא נבלע (במילא יהיו את כל הגושים של השיבולת שועל).
בעיקרון פה אפשר לחלק לתבנית שקעים (עם מנג'טים :)) ולהכניס לתנור (חצי שעה בערך) אבל אני קצת נסחפתי וופיזרתי מעל כל חצי קאפקייק תערובת של שיבולת שועל וסוכר (בערך רבע כוס מכל אחד).

קשת בענן

מחשבה אחת על “קאפקייקס קוקוס ושיבולת שועל

  1. בא לי אחד (או שמונה) ברמות שקשה לי לתאר בכלל.
    ואיזה כיף שאת חלק מהפרויקט, אני מקווה שתישארי ל-כ-ל החודשים הבאים 🙂

להשאיר תגובה

