עוגת שקדים רכה (סאגת מעבר דירה)

IMG_1985[1]
אין לי באמת מושג כמה אנשים ממש קוראים את כל השטויות שאני כותבת פה. ברור שיותר מאחד, כי חלק מגיבים (אה ! עליתי עליכם) בכל אופן, מעטים ככל שתיהיו תנו לי לתת לכם עצה אחת שאינה קשורה לבישול ואפייה: אל תעברו דירה. פשוט אל, במיוחד אם צברתם איזשהוא רכוש (אוסף סיפרי בישול , אין ספור תבניות ואוסף סירים) ואם עשיתם את הטעות הזאת אל תסמכו על ה"טנדר" של האבא של החבר, זה לא יספיק, הארגזים כבדים מידי הם יתפרקו בדרך והספרים יתקפלו באופן לא רציונלי (!). זהו אני חושבת שזאת מספיק חוכמת חיים להיום.

אבל אם עברתם דירה והתנור שם מקרטע (כן, אני צריכה תנור חדש ומקרר חדש אבל ספה ומיטה היו חשובות יותר כנראה, סדר העדיפיות שלי נדפק לחלוטין) עדיין תרצו משהוא טעים לשבת. בניגוד לכל עוגות הגבינה (המבחילות, תסלחו לי אבל ריח של גבינה אפויה גורם לי להקיא) עוגת שקדים רכה עם ניחוחות של לימון (וקרם לבן, כדי שמשטרת שבועות לא תעצור אותנו) באה בדיוק במקום, תאמינו לי, אני אומרת את זה מניסיון .

המתכון מפשוט טעים (חילקתי בחצי כי רציתי עוגה נמוכה) וההשראה לצורת העוגה הגיעה בכלל מ"על השולחן" – גליון הגלוטן שלהם.

העוגה צריכה תבנית של אינגלי קייק -אבל היא תגיע רק עד אמצע הגובה.

מחממים תנור ל180 מעלות
מתחילים במאה גרם של חמאה רכה (30 שניות במיקרו ) עם שלושת רבעי כוס סוכר, מקרימים -כלומר מקציפים עד שהסוכר נמס בחמאה. מוסיפים שתי ביצים (נורא מוכר עד עכשיו נכון ? זאת בעצם סוג של עוגה בחושה) וממשיכיפ להקציף עד שהכל מתמזג. מפסיקים את ההקצפה ומערבבים פנימה כוס של שקדים טחונים , גרידת לימון אחד וכף גדושה של קמח (אם תשימו קמח אורז\תפוחי אדמה או אפילו קורנפלור העוגה תיהיה ללא גלוטן :)) רק עד שהכל מתערבב לבלילה אחידה. מצפים את תבנית האינגליש קייק בנייר אפייה יוצקים את התערובת לתבנית ואופים בערך חצי שעה. העוגה צריכה להיות זהובה אך עדיין רכה מבפנים.

כאשר העוגה מוכנה, מחלצים אותה מהתבנית ומקררים לחלוטין , בנתיים מכינים ציפוי : מקציפים שמנת אחת עם רבע כוס סוכר וכאשר השמנת יציבה -רואים "מסלולים" שיוצרים המקצפים בשמנת- מוסיפים שמנת חמוצה אחת . ממשכים להקציף עד שהשמנת נטמעת ומצפים את העוגה , אני ציפיתי רק מלמעלה וקישטתי בגרידת לימון.

להשאיר תגובה

