עוגיות חמאת בוטנים

עוגיות, בכל בית צריכה להיות צנצנת עוגיות גדולה כזאת. של עוגיות פריכות שאפשר לשתות איתם קפה, להפוך אותן לסנדוויץ עם נוטלה או ריבה או אפילו לפורר על גלידת וניל.
אני אישית חושבת שהאמריקאים צודקים באהבת הבלתי מתפשרת לחמאת בוטנים . המליחות שלה נפלאה ותמיד מגיעה עם קרימיות נפלאה. בסופשבוע הזה החלטתי לחגוג את התנור החדש (יאי !) ולמלא את הצנצנת האישית שלי בעוגיות חמאת בוטנים שרק כדי שיהיו מוגזמות ציפיתי בשוקולד משני סוגים.

המתכון המקורי מכאן
מכיוון שהכנתי עם הבצק עוגיות בכל מיני גדלים קשה לי להעריך כמה יצאו – בערך ארבעים עוגיות.

שחור על לבן

ברגע שעושים מספיק עוגיות מספיק לי לדעת את רשימת המרכיבים ואני כבר לא צריכה את הוראות ההכנה : מערבבים שני סוגי חמאות : כוס חמאת בוטנים ומאה גרם חמאה (רגילה). עכשיו מוסיפים חצי כוס סוכר חום וחצי כוס סוכר רגיל. מקרימים את הסוכר לתוך החמאות ומוסיפים ביצה. ממשיכים לטרוף עד שהביצה נבלעת ועכשיו עוברים לכף. מערבבים שתי כוסות קמח רבע כפית מלח ורבע כפית אבקת אפייה .מערבבים עד שהקמח נבלע לגמרי ומקררים בערך חצי שעה במקרר.
אני הוצאתי מהמקרר ורידדתי (בין שני ניירות אפיה) ואז קרצתי עוגיות עגולות ואפיתי על 180 מעלות לבערך 10-15 דקות (תלוי כמה דקות עשיתם אותן). אבל אפשר גם לעשות כדורים קטנים , הקטע בעוגיות פריכות הוא ההבדל בין קור לחום. אז אם אתם מרגישים ששיחקתם עם העוגיות יותר מידי תכניסו את העוגיות שהן כבר בתבנית לעשר דקות מקרר לפני התנור.
טכניקת רידוד

פעם הבאה אני מקווה להראות לכם מה עשיתי עם אותו בצק ובראוניז 🙂

לצערי אין מגבת בתמונה, אבל יום מגבת שמח לכולם (אני יודעת איפה שלי 🙂 )

להשאיר תגובה

