מרנג

הוא קרנצי, אוורירי , פרווה ,זול ואפילו ללא גלוטן. אם משמיטים את אוכלוסיית הטבעונים זה הקינוח הפשוט והזול ביותר שניתן להכין. כמובן רוב האנשים רואים אתו רק כבסיס (למוס, לפבלובה, לגלידה !) אבל מניסיון (מר ! הם אכלו רק את הנשיקות המפגרות !) ילדים מתים עליו. ועכשיו שיש לי תנור חדש (כבר סיפרתי לכם שאני סוגדת לו ?) אין לי גם בעיה להכין :מרנג !

אז בוא נתחיל מהבסיס , ישנם שלושה סוגים של מרנג: צרפתי (שכולם מכירים) שוויצרי (שתכירו עוד מעט) ואיטלקי (בפרקים הבאים ? אני מקווה). הצרפתי והשוויצרי מספקים שנהם מרנג דמוי נשיקות (הממתק כמובן, לא נשיקה אמיתית) ואני מעדיפה מאד את השוויצרי המתכון כמובן מששת.

לשתיים עשרה ענני מרנג בינונים

לוקחים חמישה חלבונים ושתי כוסות סוכר לקערה ומקציפים בעדינות מעל סיר מים רותחים (בן מרי ). הרעיון הוא להמיס את הסוכר על חום נמוך תוך כדי הקצפה כאשר הסוכר נמס מוציאים את הקערה (מכבים את האש 🙂 ) ומקציפים עד שהקערה קרה ונוצר קצף יציב ודביק למדי.

עכשיו תוכלו פשוט לזלף נשיקות או עננים גדולים על נייר אפייה ולשלוח לתנור . אני אישית תכננתי אותם קצת שטוחים כדי להעמיס עליהם קצפת ורוטב שוקולד , אבל זאת בחירה אישית לגמרי. אופים בחום נמוך – 140 מעלות עד שהמרנג מתייבש -כלומר ניתן להרים אותם בקלות מנייר האפייה. כמו שניסיתי לרמוז, זה מתכון מאד ורסיטלי, אפשר לטבול את המרנג בשוקולד, להכין המון מרנגים קטנטנים או מרנג אחד ענק (כתחתית לעוגת מוס למשל) האפשריות הן אין סופיות 🙂

ענני מרנג

להשאיר תגובה

