עוגת גבינה וחמאת בוטנים

אני לא אוהבת עוגות גבינה. אפויות כמו שאמא שלי אוהבת (אלו של הקונדטריות של פעם , שאסור לפתוח להם את התנור והמטרה היא לשמור אותן לבנות וצחות ) גורמות לי לבחילה רק מהריח, אבל נייג'לה (הגאונה הזאת ! היא עושה דברים נפלאים פשוט) הכינה עוגת גבינה עם חמאת בוטנים ! (איפה מור ? משלבים פה את אחת מהחביבים שלך עם גבינה). אז כן העוגה לא תיכנס לאתגר של מנטקה (בוטנים הפעם) ולו בגלל שהייתי חייבת להכין את העוגה הזאת כאן ועכשיו. העוגה (מהצצה בששת) היא מה שנקרא עוגת גבינה ניו יורקית ומעורבבת בדי הרבה חמאת בוטנים ושוקולד כך שטעם הגבינה אינו אוורירי וקליל אלא דחוס (ונפלא!) .
הכנתי אותה ברינג קטן למדי (22 סנטימטר) כך שנשאר לי די הרבה מה"בסיס", מעולה עם שמנת מוקצפת בכוסיות אם שאלתם את עצמכם.
בתהליכי חיסול
כאמור המתכון מנייג'לה עם קצת אילתורים והשראה מששת.
לרינג (או תבנית עגולה ) של 22 סנטימטר

מתחילים בבסיס – מאתיים גרם בסקוויטים -כלומר כמעט "שרוול" של פתי בר עם חמישים גרם חמאה ומאה גרם שוקולד כולם מקבלים בליץ אדיר במג'מיקס (שברו את השוקולד אם אתם לא רוצים רעשים מפחידים ביותר). דוחסים את התערובת לתוך התבנית (רינג צריך לרצף בשני גליונות של נייר אלומיניום -חשוב מאד , למען העתיד, תאמינו לי) לתחתית די עבה (אני גם עשיתי את ה"שוליים" בחלק מהעיגול). מכניסים למקרר מדליקים תנור ל150 מעלות ומתחילים בתערובת . אני לקחתי 4 גביעי שמנת חמוצה לילה קודם וסיננתי אותם על מגבת נקיה (ומסננת וקערה שתאסוף את הנוזלים) אבל אפשר להשתמש ישר ב500 גרם גבינת שמנת . מערבבים עם שלוש ביצים כוס סוכר וחצי כוס של חמאת בוטנים. היא ערבבה במג'מיקס (והרי הוא כבר בשימוש ואין ממש צורך לרחוץ אותו) אבל אני החלטתי להקציף במיקסר החשמלי שלי. מוציאים את התחתית מהמקרר שופכים עליה את העיסה (יש לה מין צבע מוקה) ושולחים לתנור . הרעיון בעוגות גבינה הוא אפייה איטית ורוויה נוזלים. אני הנחתי את הרינג (זוכרים שעטפתי בשני גליונות של נייר אלומיניום ?) בתבנית תנור, הכנסתי לתנור ושפכתי מעט (בערך כוס) של מים רותחים. האפייה ארוכה , בערך שעה עד שהעוגה מתייצבת אבל עדין "מתנענעת במרכז 🙂

מוציאים, מקררים ומצפים בציפוי שוקולד (חמאת בוטנים ושוקולד !) אתם יכולים לבחור בגנאש או ציפוי שוקולד אחר שאתם אוהבים, אני פשוט המסתי חמישים גרם שוקולד עם מאה גרם חמאה ערבבתי וקיררתי עד להתייצבות.

שוקולד בכל מקום

להשאיר תגובה

