עוגת תפוחים וכישלון

יש איזה קסם לספרי בישול ישנים, אולי בגלל שהם היו בין ספרי הקריאה הראשונים שלי (מה? אנשים קוראים אינציקלופדיות אני קראתי ספרי בישול). אבל כמו הרבה דברים גם הספרים האלו נאבדו או נהרסו במשך השנים ואז כשפוגשים אותם בחנות ספרים משומשים החלום על סוף סוף לאפות מהם (כילדה אמא שלי התנגדה קשות לכך שאכנס ו"אלכלך" לה את המטבח) עמד להתגשם. וכגודל הציפיה כך גודל האכזבה. כך עוגת לימון שתוארה כחלום אוורירי וצולמה על כל שלביה (!) יצאה נמוכה מידי , עם ג'לטין שהצטבר בתחתית והכי גרוע, בלי שום טעם, לא מתוק ולא חמוץ , מין עוגה של כלום שאפילו לעבודה התביישתי לקחת.
אז החלטתי לשנות כיוון , עוגה ממש פשוטה , מלאה בדברים טובים (כך שטעם בטוח יש לה !) ואפשר להגיד שהיא גם ל"ראש השנה" בגלל הדבש והתפוחים.

המתכון הוא מ"שבתות וחגים" (איזה שם נורא ואיום לספר, לא? אני תמיד נזכרת בשיר ) של מיקי שמו.
לתבנית עגולה קטנה יחסית – 22 סנטימטר נראה לי

מחממים תנור ל180 מעלות

מצרכים

מתחילים בחמש ביצים עם כוס סוכר , רבע כוס שמן ורבע כוס דבש מערבבים לתערובת אחידה (עם צבע קצת מוזר בגלל הדבש)
IMG_2251[1]
מוסיפים שני תפוחי עץ (שחתכתי לקוביות) שתי כוסות קמח , 170 גרם שוקולד לבן שבור לקוביות (שוקולד חלב "יצבע" את העוגה ונראה לי גם יעלה על טעם הדבש)וחצי כפית אבקת אפייה.
מערבבים שוב לתערובת אחידה ויוצקים לתבנית.
אופים עד שמשחים ו"יבש" בפנים , לי זה לקח שעה , אבל לכם אולי פחות.

2013-08-31 15.48.51
זהו, במפתי דווקא עוגה בלי "אקסטרות " (טוב השוקולד הלבן היה במבצע) ובלי בלגנים של הפרדת ביצים והקצפות, יכול להיות שפשוט זה יותר טוב ?

להשאיר תגובה

