עוגת קפה

אין מה לעשות , האמריקאים האלה עושים לי משהוא. העוגות שלהם תמיד כל כך גבוהות (ארבע שכבות!) ומלאות בקרם ומושלמות כל כך ! גם אני רוצה ! כן, אפילו שאני יודעת שזו בסך הכל עוגה בחושה , שהקרם הוא חמאה וסוכר והעוגה סביר להניח מתוקה עד בחילה גם אני רוצה עוגת שכבות מקסימה שכזאת.

אז אומנם זה לא הצליח כמו במקור. השכבות לא יפות מספיק כדי שאני אשאיר את העוגה ללא ציפוי וללא אספרסו ו"אווירה שחורה" התוצאה נראית שונה לחלוטין ועדיין, עוגה יפיפה וגבוהה להחריד.

ההשראה מכאן אבל שוב, לא המציאו את הגלגל.

זה חלק מפרויקט מנטקה (קפה להחודש, מה יהיה שבוע הבא ? 🙂 )

עוגת קפה

עשיתי את העוגה ברינג של 16 ס"מ ולכן היא כל כך גבוהה . כאמור עוגה בחושה , מקרימים 100 גרם חמאה רכה עם כוס ורבע סוכר כשהסוכר נמס לתוך החמאה מוסיפים שלוש ביצים (אחת אחת כמובן, מחכים שכל אחת תבלע בתערובת) מערבבים בקערה נפרדת שליש כוס שמן וחצי מיכל שמנת חמוצה. מוסיפים את היבשים : שתיים ושתי שליש כוסות קמח ושלוש כפיות של אבקת אפייה לתערובת החמאה ומערבבים בפנים. מוסיפים את השמנת החמוצה והשמן ובסוף כוס קפה – אני המסתי שתי כפיות קפה בכוס מים רותחים . מעבירים לתבנית (אפשר גדולה יותר, העוגה פשוט תצא יותר נמוכה) ואופים על 180 מעלות עד שקיסם יוצא יבש ממרכז העוגה והיא שחומה. אחרי קירור אפשר לחלק לשכבות (אני חילקתי לשלוש) ולמרוח קרם . אני השתמשתי בקרם חמאה (אבל אני חייבת להזהיר שמרבית הישראלים חושבים שהקרם "כבד" מידי): מקרימים מאה גרם חמאה רכה עם שתי חבילות אבקת סוכר (200 גרם) ומוסיפים מאה גרם שוקולד מומס (אני השתמשתי בחלב, אבל מריר יתן תוצאה "בוגרת" יותר). את הקרם מרחתי בין שכבות העוגה הקרה (!) (לא קיררתי את הקרם , הוא יתקשה ממש בקירור) . לציפוי השתמשתי בשמנת מתוקה שהקצפתי עם שלוש כפות סוכר וכפית של קפה נמס . (הקישוטים למעלה הם מין מטבעות שוקולד מריר שהיו לי בבית).

להשאיר תגובה

