עוגיות "קסטה"

טוב, במקור רציתי נורא להכין קסטה (עקב כישלון עוגיות הקוקילדה אל תשאלו) ומכיוון שיש לי אוסף די מכובד של ספרי בישול (כולל חמין של שרי אנסקי שמחכה בסבלנות ליום בו אהפוך לאמא לשלושה) היה ברור שיש סיכוי למצוא שם מתכון. ההתחלה בשרה טובות , הספר של אורנה ואלה הוא ספר של פדנטיות בצורה קיצונית אבל די משובח אם עוקבים אחרי ההוראות (הן מכינות מין פירה חצילים משגע, מי היה חושב על לערבב חצילים עם רוטב בשמל ?). אז ניסיתי את מתכון הקסטות בסוף הספר ומה אני אגיד לכם ? קסטה זה לא. הייתי צריכה להבין את זה כשראיתי אבקת אפייה אני מסכימה איתכם , אבל הרעיון של להכניס שוקולד מגורר מאד מצא חן בעיניי ועיוור אותי .:) בסופו של דבר יצאו עוגיות רכות והמון המון בצק (ניסיתי להכין ממנו מיני מאפינס שהיו לא רעים אבל נדבקו לתבנית בצורה מטורפת). לעם השניה למדתי לקח , הכנתי בצק קצת פחות נוזלי (ושיניתי את כמויות השוקולד) שיטחתי אותו על תבנית תנור ואת הקסטה יצרתי כמין סנדוויץ ! רך מוזר אבל לעניות דעתי (הקובעת !) גאוני .
החתיכה החסרה

המתכון כאמור מאורנה ואלה עם כמה שינויים באמצע

לתבנית תנור (בערך עשר סנדוויצים)
מחממים תנור ל180 מעלות
מגרדים מאה גרם שוקולד (אני עשיתי את זה כריפוי בעיסוק, אתם מוזמנים להשתמש במג'מיקס) ומערבבים עם שתי כוסות קמח כפית אבקת אפייה חצי כפית קינמון וקורט מלח. בקערה נפרדת (אין מה לעשות, אבל שוב הנה רמז לכך שאלו לא בסקוויטים, אלא סוג של עוגה בחושה) מקרימים 200 גרם חמאה רכה עם כוס סוכר (כלומר טורפים עם מטרפה חשמלית עד שהסוכר נמס בחמאה) ואז מוסיפים שתי ביצים (אחת אחת) ומערבבים את הכל (עם כף עץ או משהוא בדומה) עם הקמח ורבע כוס חלב (הן משתמשות בקפה , אם אתם אוהבים אתם מוזמנים להחליף, לא הייתי משתמשת בנוזל אחר , אולי במים כי מיץ תפוזים לדוגמא יתנגש עם השוקולד) כשהעיסה אחידה , משטחים על תבנית תנור שרפדתם בנייר אפייה. שולחים לתנור עד שמשחים (15 דקות בערך) נותנים לעוגה להתקרר חותכים מלבן חוצים אותו (כמו לחמניה) וממלאים בגלידה.
קסטה

הגלידה דרך אגב מבצק אלים

כתיבת תגובה