עוגת הדרים שקדים

כשאני קוראת מתכון אני בדרך כלל מנסה לנחש את הטעם שלו ואם הוא ימצא חן בעיניי. אחרי זה זה כבר שאלה של האם יש לי את כל החמרים בבית וסבלנות לבצע מתכון ארוך במיוחד. הפעם מצאתי עוגה בחושה של רביביה וסיליה . הרעיון נשמע מעולה כי הן משתמשות בשמנת חמוצה (שתמיד מניבה מאפים רכים) ובהדרים (שנותנים טעם רענן ונפלא לעוגה) אבל רק אחרי שקראתי את המתכון (אחרי שכבר "ננעלתי" עליו) ואת כל רשימת המרכיבים (שחלק משמעותי ממנה היה לי חסר) ידעתי שזה הולך להיות אילתור אחד גדול.

חממו תנור ל180
תבנית אינגליש קייק אחת
עוגה
נו, אפייה מסורתית חשבתם שנתחיל במשהוא שהוא לא הקרמת חמאה ? אז כן, מכיוון שיש לי רק מיקסר יד אחד, התחלתי דווקא מהסוף והקצפתי שני חלבונים עד לקצף יציב (כן, בלי סוכר).
ביצים
ורק אז מקרימים 120 גרם חמאה רכה עם שלושת רבעי כוס סוכר (וכן, 120 גר חמאה זו כמות מעצבנת, אני משערת שמאה יספיקו) מוסיפים שני חלמונים (בחלבונים כבר השתמשתם) גרידה של תפוז אחד (הן שמות גם לימון, זה נשמע לי יותר מידי) ושלושת רבעי כוס שקדים טחונים (גס אז נשארו לי חלקיקי שקדים בעוגה, אני אוהבת את זה אבל אתם מוזמנים להשתמש בשקדים טחונים או באגוזי מלך כמו במקור) מוסיפים כוס קמח וחצי מיכל שמנת חמוצה (עדיף לסירוגין , קמח שמנת, קמח שמנת) מקפלים את החלבונים לעיסה המרכזית ואז שופכים את כל העיסה לתבנית אינגליש קייק מצופה בנייר אפייה.

אופים כחצי שעה בערך עד שמשחים מבחוץ ו"עד אשר קיסם שננעץ בעוגה יוצא יבש" 🙂
עוגה2

2 מחשבות על “עוגת הדרים שקדים

להשאיר תגובה

