עוגת פרג (עם ציפוי שוקולד)

כן, זה חומר גלם שנוי במחלוקת , אבל אני יכולה להבטיח לכם שרוב האנשים ששונאים פרג טעמו פרג מעופש, שנטחן והשמן שבתוכו הספיק להתעפש . שום כמות של סוכר לא תוכל להוציא את הטעם המריר הזה מהמאפה. אני אישית אני מתה על החומר ודי משוכנעת שהוא משפיע על מצב הרוח (ומופיע בבדיקות סמים ?)

כמובן שלקראת פורים זה ה"מרכיב החודשי" של מנטקה ואוזני המן אף פעם לא היו ה"קטע" שלי אז החלטתי להביא לכם עוגה , רכה טעימה עם המון שוקולד מעל :

לתבנית אינגליש קייק
המתכון מהספר של אורנה ואלה (עם שינויים קלים)
עוגת פרג סופי
מחממים תנור ל180 מעלות

מקציפים 100 גרם חמאה רכה (או שלושים שניות במיקרו) עם שליש כוס סוכר (כן, זאת עוגה מהסוג הזה ) עד שהחמאה אורירית מוסיפים חלמונים, ארבעה חלמונים אחד אחד (הכוונה שמוסיפים חלמון מקציפים עד שהוא נבלע ואז את השני וכך הלאה ) עכשיו אם הייתי קוראת את המתכון לפני שהכנתי את העוגה הייתי מקציפה את החלבונים קודם – כל הארבעה עם רבע כוס סוכר לקצף יציב ורק אז מתחילה להתעסק עם החמאה (כי אז לא צריך לשטוף את המקצפים !!! לחמאה לא אכפת מקצת חלבון בעוד ששומן יהרוג לנו את הקצף) בכל אופן, מערבבים לתוך תערובת החלמונים שתי כפות קמח, שלוש כפות פרורי לחם, זסט מלימון אחד וכוכב הערב כוס של פרג טחון . מקפלים לתוך העיסה את קצף החלבונים
עוגת פרג ערבוב
ומעבירים לתבנית אינגליש קייק שצופתה בנייר אפייה
אופים כארבעים דקות ובנתיים מכינים את רוטב שוקולד :
אורנה ואלה מכינות גנאש אבל אני פשוט המסתי 100 גרם שוקולד עם שלוש כפות חמאה במיקרו ושפכתי על העוגה, כן, מריר היה טוב יותר פה יותר קונטרסט אבל אני מתה על שוקולד חלב.

כתיבת תגובה